Ana içeriğe atla

POP UP yönetimi nedir ? nasıl çalışır ?



Bir çölde yürüyorsunuz yanınızda suyunuz yok, yemeğiniz yok açsınız ve susadınız. Çölde biraz daha ilerledikten sonra bir tabela görüyorsunuz, tabelanın üzerinde bir restoran adı yazıyor ve restoran hemen karşınızda duruyor. O kadar açsınız ve o kadar susamışsınız ki bu restorana girmek yerine ''hayır yoluma devam edeceğim'' der miydiniz ? İşte bunu fark eden pazarlamacılar yeni çıkarmış oldukları ürünlerini E-Ticaret sitelerinde aynı bu yöntemle tanıtmaktalar. Tam ihtiyaç duyduğunuz anda. İşte bu yöntemin adı da POP yani Point Of Purchase. Bu yöntem bir çok E-Ticaret sitelerinde harika sonuçlar vermekte. Sizde bu yöntemden güzel sonuçlar almak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemlerini tercih edebilirsiniz. Paket özelliklerinde ücretsiz olarak vermiş olduğu özelliklerden bir tanesi olan POP UP Yönetimi sayesinde yeni ürünlerinizi ön plana çıkartın. Sizde eticaretek.com üzerinden başvurarak bu yöntemden kazanç sağlamaya başlayabilirsiniz.

Yangın alarmlarının üzerinde bulunan ''ihtiyaç anında camı kırınız'' yazısı pazarlamacıların dikkatini çekmiş olmalı çünkü onlarda ''ihtiyaç anında tanıtım'' yöntemini geliştirdi.

Yani tam olarak tüketicinin bir şeye bir sargıya ihtiyaç duyduğu anda. Restoranların yoğun olduğu yerlerde ıslak mendil tanıtımı yapması gibi bir kaç örnek verilebilir.

Yaklaşımın asıl çıkış noktası  “Point-of-purchase” (POP) dediğimiz, tüketicinin ürün ve marka seçimi yaptığı satın alma noktasındaki satış geliştirme için yapılan faaliyetler oluşturuyor. Koç Üniversitesi öğretim görevlilerinden Yrd. Doç Dr. Esra Gençtürk, POP yaklaşımını şu şekilde anlatıyor:

“Bu satın alma noktasında  POP faaliyetlerinin, hatırlatma ve planlanmamış alımları teşvik olmak üzere iki ana amacı vardır. Yapılan araştırmalarda tüketicinin alışveriş kararlarının çoğunu, önceden planlamaksızın, satın alma anında verdikleri görülmektedir. Bu nedenle, mağaza içi POP faaliyetleri tüketicinin kara verme anında bilgi gereksinimi azalttığı gibi, iç tepkisel satışı artırdığı bilinmektedir.”

Sizde E-Ticaret sitenizin bu yöntemden yararlanmasını istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere bu konuda yardım edecektir. eticaretek.com üzerinden başvurabilirsiniz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Çocuklara uygun internet siteleri trend oluyor

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi,Cenk Çiğdemli, çocuk dostu online mağaza konseptinin dünyada yükselen trend haline gelmeye başladığını ifade ederek, “Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet kullanımının artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor. Alışverişi yapan yetişkinler olsa da, ne alınacağı konusunda karar merci çoğu zaman çocuklar ” dedi. Son yıllarda çocukların E-Ticaret sitelerine olan ilgisi hızla artıyor. Çocuklar ailelerine aldırmak istedikleri eşyaları E-Ticaret sitelerinde aratıyor, fiyat karşılaştırması yapıyor. Okulların tatil olmasıyla beraber çocukların İnternet'te ürün aratma istatistiklerinde ani bir yükseliş olduğuna işaret eden Çiğdemli, “İstedikleri karne hediyelerini İnternet'te aratıyorlar. Fiyat kıyaslaması yaparak ailelerini hangi siteden alabilecekleri konusunda yönlendiriyorlar. Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet  kullanımının doğal olarak artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor” dedi. Çocuk dostu site konsepti Sadece ye...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...