Ana içeriğe atla

POP UP yönetimi nedir ? nasıl çalışır ?



Bir çölde yürüyorsunuz yanınızda suyunuz yok, yemeğiniz yok açsınız ve susadınız. Çölde biraz daha ilerledikten sonra bir tabela görüyorsunuz, tabelanın üzerinde bir restoran adı yazıyor ve restoran hemen karşınızda duruyor. O kadar açsınız ve o kadar susamışsınız ki bu restorana girmek yerine ''hayır yoluma devam edeceğim'' der miydiniz ? İşte bunu fark eden pazarlamacılar yeni çıkarmış oldukları ürünlerini E-Ticaret sitelerinde aynı bu yöntemle tanıtmaktalar. Tam ihtiyaç duyduğunuz anda. İşte bu yöntemin adı da POP yani Point Of Purchase. Bu yöntem bir çok E-Ticaret sitelerinde harika sonuçlar vermekte. Sizde bu yöntemden güzel sonuçlar almak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemlerini tercih edebilirsiniz. Paket özelliklerinde ücretsiz olarak vermiş olduğu özelliklerden bir tanesi olan POP UP Yönetimi sayesinde yeni ürünlerinizi ön plana çıkartın. Sizde eticaretek.com üzerinden başvurarak bu yöntemden kazanç sağlamaya başlayabilirsiniz.

Yangın alarmlarının üzerinde bulunan ''ihtiyaç anında camı kırınız'' yazısı pazarlamacıların dikkatini çekmiş olmalı çünkü onlarda ''ihtiyaç anında tanıtım'' yöntemini geliştirdi.

Yani tam olarak tüketicinin bir şeye bir sargıya ihtiyaç duyduğu anda. Restoranların yoğun olduğu yerlerde ıslak mendil tanıtımı yapması gibi bir kaç örnek verilebilir.

Yaklaşımın asıl çıkış noktası  “Point-of-purchase” (POP) dediğimiz, tüketicinin ürün ve marka seçimi yaptığı satın alma noktasındaki satış geliştirme için yapılan faaliyetler oluşturuyor. Koç Üniversitesi öğretim görevlilerinden Yrd. Doç Dr. Esra Gençtürk, POP yaklaşımını şu şekilde anlatıyor:

“Bu satın alma noktasında  POP faaliyetlerinin, hatırlatma ve planlanmamış alımları teşvik olmak üzere iki ana amacı vardır. Yapılan araştırmalarda tüketicinin alışveriş kararlarının çoğunu, önceden planlamaksızın, satın alma anında verdikleri görülmektedir. Bu nedenle, mağaza içi POP faaliyetleri tüketicinin kara verme anında bilgi gereksinimi azalttığı gibi, iç tepkisel satışı artırdığı bilinmektedir.”

Sizde E-Ticaret sitenizin bu yöntemden yararlanmasını istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere bu konuda yardım edecektir. eticaretek.com üzerinden başvurabilirsiniz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ödeme yönetimi nedir ?

Toplu Ürün Yönetimi Ödeme yönetiminin alt başlıklarından birisi olan bu yönetim şekli, Kullanıcıların mağazalarına ürünleri sağlayan tedarikçilere EFT ve benzeri birçok işlemi internet üzerinden tek seferde yaptığı, hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan bir Nakit yönetimi ürünü olan Ödeme yönetimi, Mağaza sahiplerinin ödeme bilgilerini banka sistemlerine e-mail gibi yollarla iletebilir. İşlem sonuçları ile ilgili bilgiler anında firmaya iletilmekte ve otomatik olarak bir muhasebe açılması sağlanır. Toplu ürün yönetiminin avantajları ise; Operasyonel kolaylık yaratır. Maliyet/iş gücü tasarrufu sağlanır. Bilgiye hızlı erişim mümkün hale gelir. Tanımlanabilecek KMH veya gün içi limit sayesinde firmanın hesabında yeterli bakiye olmasa dahi ödemeler gerçekleşir. Otomatik muhasebe kaydı sağlanabilir. Çek Karnesi Kullanıcıların firma hesapları ya da kendi hesapları üzerinden yapılacak olan ödemelerini, nakit taşıma riskine girmeyerek çek karnesi ile bu ...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...

Paraşüt entegrasyonu nedir ? E-Ticarette ne işimize yarar ?

Türkiye koşullarına göre geliştirilmiş Online bir web muhasebe yazılımı olan Paraşüt hakkında bilgiler vereceğiz Paraşüt nedir, nasıl çalışır bunlar hakkında yazacağız. Paraşüt sayesinde stok durumlarınızı, gelir giderlerinizi, yürürlükte olan hesaplarınızı kontrol edebilirsiniz. E-Ticaret şirketiniz için büyük bir önem teşkil etmekte olan KDV raporlarını, stoktaki ürünleriniz hakkındaki raporları, kar-zarar raporlarına Paraşüt üzerinden zaman tasarrufu yaparak hepsine tek bir tıklama ile ulaşabilirsiniz. E-Ticaret şirketinizin ön muhasebesini Şirket ortakları, mali müşavir ve E-Ticaret şirketinizin çalışanları ile Online bir şekilde hiçbir sorun yaşamadan karışıklık olmadan hep beraber yönetebilirsiniz. Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri Paraşüt entegrasyonunun her E-Ticaret şirketinde bulunması gerektiğini düşünerek paketlerin içerindeki eşsiz ve ücretsiz olan özelliklerinden birisi olan Paraşüt entegrasyonunu da ücretsiz olarak vermekte. E-Ticaret şirketiniz için ke...