Ana içeriğe atla

Türkiye Dünya'da ilk 3'de



Dünyanın en büyük e-ticaret platformlarından biri olan ve GittiGidiyor’u yaklaşık 8 yıl önce satın alan eBay, Türkiye’deki büyümeden memnun. İstanbul’da bir araya geldiğimiz eBay CEO’su Devin Wenig, “190 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Büyüme açısından Türkiye dünyada ilk üçe giriyor” dedi.

DÜNYANIN en büyük E-Ticaret şirketleri arasında eBay var ve eBay yaklaşık 8 yıl önce Türk girişimcilerin kurduğu Gittigidiyor’u 217 milyon dolara satın almıştı. Üzerinden 8 yıl geçmesine rağmen Türkiye’deki startup başarılarını saymaya başladığımızda ilk akla gelenler arasında GittiGidiyor var. İşte bu satın alma hikâyesinden sonra eBay’in başkanlık koltuğuna Devin Wenig getirildi. Wenig’in eBay’deki görevi CEO’luk pozisyonunda sürüyor. Türkiye’yi yakından takip eden isimlerin başında. Geçen hafta Türkiye’ye gelen eBay CEO’suyla bir araya geldik. Wenig, Türkiye’nin ve GittiGidiyor’un e-ticaret büyümesi konusunda çok heyecanlı.

eBay dünyasında 190 ülke olduğunu belirten Wenig, “Faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkeleri böyle bir sıraya koymuyoruz ancak şöyle söyleyebilirim; büyüme açısından Türkiye dünyada ilk üçe giriyor” dedi. İstanbul’a pek çok kez geldiğini ifade eden Wenig, İstanbul ile unutamadığı anısını şu şekilde anlattı: “Bir büyüme hedefimiz vardı ve bu hedefi tutturursak İstanbul’u ziyaret edeceğime söz vermiştim. Bu hedefe ulaştık ve 3 yıl önce buraya geldim. Ekip olarak Boğaz’da tura çıkıp, başarımızı kutlayarak çok güzel bir akşam geçirmiştik. Çok gurur duyuyorum ekibimle.”

Türkiye’ye girdiklerinden beri beklentilerinin 5-10 kat üzerine çıktığını belirten Wenig, “Kullanıcı tabanımız hiç bu kadar büyük olmamıştı, büyümemiz hiç bu kadar fazla olmamıştı. Bence bunun nedeni Türkiye’de muazzam bir ekibimizin olması ve e-ticaretin Türkiye’de bir patlama yaşıyor olması. Satıcılara sadece ülke içerisinde değil, küresel anlamda satış imkânı veriyoruz. Bu kombinasyon özellikle rekabetçi bir piyasada oldukça önemli bir avantaj ve geçen neredeyse 10 yıllık sürenin ardından çok güçlü ilerlediğimizi ve en iyi günlerin aslında daha önümüzde olduğunu düşünüyoruz” diye konuştu.

Haber Kaynağı: Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Çocuklara uygun internet siteleri trend oluyor

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi,Cenk Çiğdemli, çocuk dostu online mağaza konseptinin dünyada yükselen trend haline gelmeye başladığını ifade ederek, “Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet kullanımının artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor. Alışverişi yapan yetişkinler olsa da, ne alınacağı konusunda karar merci çoğu zaman çocuklar ” dedi. Son yıllarda çocukların E-Ticaret sitelerine olan ilgisi hızla artıyor. Çocuklar ailelerine aldırmak istedikleri eşyaları E-Ticaret sitelerinde aratıyor, fiyat karşılaştırması yapıyor. Okulların tatil olmasıyla beraber çocukların İnternet'te ürün aratma istatistiklerinde ani bir yükseliş olduğuna işaret eden Çiğdemli, “İstedikleri karne hediyelerini İnternet'te aratıyorlar. Fiyat kıyaslaması yaparak ailelerini hangi siteden alabilecekleri konusunda yönlendiriyorlar. Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet  kullanımının doğal olarak artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor” dedi. Çocuk dostu site konsepti Sadece ye...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...