Ana içeriğe atla

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?




Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım.

İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir. 

Kategori Yönetiminin Süreci: 
1.Kategori Tanımlama 
2.Kategori Görevi 
3.Kategori Değerlendirme 
4.Kategori Derece Kartı 
5.Kategori Stratejileri 
6.Kategori Taktikleri 
7.Kategori Denetimi 

Kategori yönetiminin sürecini tanıyalım.

Kategori tanımlama, Kategori yönetimi yapılması düşünülüyorsa yapılması gereken ilk işlem kategoriyi tanımlamak olacaktır. Tanımlama aşamasında ürün grupları ve hangi alt kategorilerin bulanacağına karar verilir. Kategori tanımlama işleminde seçilen ürün gruplarının ve alt kategorilerin altını çizerek diğer kategorilerden ayırmamızı sağlar.

Kategori görevi, Kategori görevi süreci tanımlanmış kategorilerin belirlenmiş olan aracı, perakendeci ve müşteri açısından ne şekilde dikkate almasını açıklar.

Kategori değerlendirme, bu süreçte her kategori ve alt kategoriler için amaçlar belirlenir. 

Kategori stratejileri, perakendecilerin kategorileri nasıl pazarlayacağını, kazanç hedefleri tarzında satışa ve pazarlamaya yönelik düşünceleri nasıl ve nereden temin edebileceğini, müşterilerle ilişkileri gibi aşamaları yer alan süreçtir.

Kategori Taktikleri, bir nebzede olsa kategori stratejilerinin devam süreci denilebilir. Bu aşama stratejilerinizin başarılı bir şekilde gerçekleşmisini sağlayan süreçtir.

Kategori denetimi, zaman zaman yapılan satışların, stratejilerin, perakendecilerle anlaşmaların incelenmesi gerekmektedir. Bu aşama perakendeci açısından oldukça önemli bir aşamadır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Ödeme yönetimi nedir ?

Toplu Ürün Yönetimi Ödeme yönetiminin alt başlıklarından birisi olan bu yönetim şekli, Kullanıcıların mağazalarına ürünleri sağlayan tedarikçilere EFT ve benzeri birçok işlemi internet üzerinden tek seferde yaptığı, hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan bir Nakit yönetimi ürünü olan Ödeme yönetimi, Mağaza sahiplerinin ödeme bilgilerini banka sistemlerine e-mail gibi yollarla iletebilir. İşlem sonuçları ile ilgili bilgiler anında firmaya iletilmekte ve otomatik olarak bir muhasebe açılması sağlanır. Toplu ürün yönetiminin avantajları ise; Operasyonel kolaylık yaratır. Maliyet/iş gücü tasarrufu sağlanır. Bilgiye hızlı erişim mümkün hale gelir. Tanımlanabilecek KMH veya gün içi limit sayesinde firmanın hesabında yeterli bakiye olmasa dahi ödemeler gerçekleşir. Otomatik muhasebe kaydı sağlanabilir. Çek Karnesi Kullanıcıların firma hesapları ya da kendi hesapları üzerinden yapılacak olan ödemelerini, nakit taşıma riskine girmeyerek çek karnesi ile bu ...

Mail hosting nedir ? E-Ticarette ne işimize yarar ?

Mail hosting yani, E-Posta Barındırma Hizmeti e-postaların ağ akışını sağlayan sunucuların çalıştırılma sistemidir. E-Posta barındırma hizmeti reklam desteği bulunan ücretsiz e-postalar veya İnternet sitelerinin maillerinin aksine premium e-postalar sunar. E-mail hosting paketleri E-mail hosting paketlerini E-Ticaret firmaları tercih etmektedir. E-Ticarette genel olarak iletişim kurulması için mail atılması gerekmekte. E-Ticaret firmaları bu maillerin güvenliğini sağlamak ve maillerinin başkaları tarafından ulaşılmasını engellemek amacıyla e-mail hosting paketleri satın alırlar. E-mail hosting paketleri sayesinde iki tarafta rahatlıkla maillerini gönderebilirler. Mail hosting E-Ticarette ne işe yarar ? Mail hosting E-Ticaret firmaları arasında mail üzerinden yapılacak anlaşmaların aralarında kalması ve sizden habersiz diğer firmaların öğrenmemesi için oldukça önemlidir. Eğer sizde mail hosting hizmeti istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile çalışmay...