Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım.
İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.
Kategori Yönetiminin Süreci:
1.Kategori Tanımlama
2.Kategori Görevi
3.Kategori Değerlendirme
4.Kategori Derece Kartı
5.Kategori Stratejileri
6.Kategori Taktikleri
7.Kategori Denetimi
1.Kategori Tanımlama
2.Kategori Görevi
3.Kategori Değerlendirme
4.Kategori Derece Kartı
5.Kategori Stratejileri
6.Kategori Taktikleri
7.Kategori Denetimi
Kategori yönetiminin sürecini tanıyalım.
Kategori tanımlama, Kategori yönetimi yapılması düşünülüyorsa yapılması gereken ilk işlem kategoriyi tanımlamak olacaktır. Tanımlama aşamasında ürün grupları ve hangi alt kategorilerin bulanacağına karar verilir. Kategori tanımlama işleminde seçilen ürün gruplarının ve alt kategorilerin altını çizerek diğer kategorilerden ayırmamızı sağlar.
Kategori görevi, Kategori görevi süreci tanımlanmış kategorilerin belirlenmiş olan aracı, perakendeci ve müşteri açısından ne şekilde dikkate almasını açıklar.
Kategori değerlendirme, bu süreçte her kategori ve alt kategoriler için amaçlar belirlenir.
Kategori stratejileri, perakendecilerin kategorileri nasıl pazarlayacağını, kazanç hedefleri tarzında satışa ve pazarlamaya yönelik düşünceleri nasıl ve nereden temin edebileceğini, müşterilerle ilişkileri gibi aşamaları yer alan süreçtir.
Kategori Taktikleri, bir nebzede olsa kategori stratejilerinin devam süreci denilebilir. Bu aşama stratejilerinizin başarılı bir şekilde gerçekleşmisini sağlayan süreçtir.
Kategori denetimi, zaman zaman yapılan satışların, stratejilerin, perakendecilerle anlaşmaların incelenmesi gerekmektedir. Bu aşama perakendeci açısından oldukça önemli bir aşamadır.
Yorumlar
Yorum Gönder