C2C yani cunsomer to cunsomer olarak bilinmekte olan bu yöntem müşteriden müşteriye yapılan bir E-Ticaret türüdür. Ülkemizdeki en büyük C2C E-Ticaretini yapan sitelerden bazıları sahibinden, gittigidiyor, hepsiburada, n11 gibi önde gelen E-Ticaret devleri C2C satış yönteminde de üstünlüklerini korumaktadırlar. Son zamanlarda kullanıcıların bu yönteme yaklaşması sayesinde girişimcilerde bu yönteme yönelmiş ve bu sayede C2C pazarının aktifliği artmaktadır. Şimdi sizlerle C2C E-Ticaret yönteminin ne gibi faydaları var onlardan bahsedelim.
C2C Ürün Yönetimi
Önemli olan ölçeklenebilir bir sistem ayrıca verimli olan bir çalışma düzeni için gerekli olan herhangi bir ürün ve onay süreci tasarlanmış bulunmaktadır. Kategori bazlı ürünün özellikleri bunlardır;
Aramalarda kullanılıyor olması, vitrin ürünü olması, ürünün yorumları, yeni olmakta olan ürünler, dinamik etiketi olan ürünler gibi bir çok daha başka desteklemekte olan özellikleri bulunmaktadır.
C2C Satış Süreci
Satışlar bir süreç halinde yönetilir. Otomatik olan onaylama, ek süre için yönetim, iş günleri hesapları, iade süreci, özel olan satış süreçleri için yapılan rezervasyon sistemi vb. Çok fazla ayrıntı bulunmak durumundadır. Kayıtların güncel bir durumda olabilmesi için bazı zamanlarda otomatik olarak uyarı gönderilir. Otomatik olan geçici pasifleştirme işlemleri de yapmak durumda olabilir.
Altyapı Özellikleri
Birden fazla amaç ile elektronik posta bildirimleri, sistemi canlı ve de bir hayli tutarlı hale getirmektedir. Bu süreçlerde alıcıya, admin eve ya da satıcıya bildirim gönderilmektedir. Alıcı, satıcı ve de admin arasında olan yazışmaların tümünün tarihçesi tutulmaktadır. Ayrıca otomatik bazı denetimler de gerçekleşir. Bilgi farklılıkları izlenebilir, sepet ve sayfa işlemleri detaylı bir biçimde logolanmaktadır.
Yorumlar
Yorum Gönder