Ana içeriğe atla

Perakende satış/B2C nedir ?



Perakende satış (B2C) olarak bilinen bu satış tarzı firmadan müşteriye olan satış şeklidir. Asıl amaçları B2C firma müşterilerine ulaşmak olan bu yöntem genel olarak, ev temizleme hizmetleri, restoranlar ve perakende satış şirketlerine örnektir. Tüketim ürünleri sunan E-Ticaret siteleri de B2C satış yöntemi çatısı altına girmektedir. B2C'nin satış döngüsü kısadır. Müşterinin ürünü alması için teşvik edilir ardından başarılı olunmuşsa ürün alım işlemi gerçekleşir.

B2C'nin aksine B2B (firmalar arası gerçekleştirilen E-Ticaret), E-Ticaret hacmine göre B2C'den daha düşük bir kapasitesi bulunmaktadır.

B2C'nin yararlarına gelmiş olursak, tüketici 7/24 istediği herhangi bir anda alışveriş yapabilir, aracısı olmadan anında müşteriye ulaşabilmesini sağlar. Sadece bulunduğunuz bölgede değil şehirler arası hatta ve hatta küresel pazarlar bile açabilirsiniz. Bu sayede rekabet gücü elde edebilme şansınız olur. Büyük firmaların sahip olduğu E-İhracat şanslarından küçük firmalarda yararlanabilme şansı sunar. Müşteri yönünden alışverişteki mekan ve zaman gibi faktörlerin ortadan kalkmasını ve ekstradan alışveriş süresinin uzamadan kolay ve hızlıca tamamlanabilmesini sağlar. Pazarlama faaliyetleri için gerekli olan personel, zaman ve araç maliyetlerini minimuma indirerek etkin tasarruf ve verimlilik avantajı sağlıyor olursunuz. Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere B2C yani firmadan müşteriye olan bu E-Ticaret yöntemi için doğru adres olacaktır. Paket özelliklerinde ücretsiz olarak verilen bu yönetim unsuruna Eticaretek üzerinden ulaşabilirsiniz. Sizde Eticaretek ile çalışan yüzlerce müşteri arasına katılın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Çocuklara uygun internet siteleri trend oluyor

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi,Cenk Çiğdemli, çocuk dostu online mağaza konseptinin dünyada yükselen trend haline gelmeye başladığını ifade ederek, “Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet kullanımının artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor. Alışverişi yapan yetişkinler olsa da, ne alınacağı konusunda karar merci çoğu zaman çocuklar ” dedi. Son yıllarda çocukların E-Ticaret sitelerine olan ilgisi hızla artıyor. Çocuklar ailelerine aldırmak istedikleri eşyaları E-Ticaret sitelerinde aratıyor, fiyat karşılaştırması yapıyor. Okulların tatil olmasıyla beraber çocukların İnternet'te ürün aratma istatistiklerinde ani bir yükseliş olduğuna işaret eden Çiğdemli, “İstedikleri karne hediyelerini İnternet'te aratıyorlar. Fiyat kıyaslaması yaparak ailelerini hangi siteden alabilecekleri konusunda yönlendiriyorlar. Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet  kullanımının doğal olarak artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor” dedi. Çocuk dostu site konsepti Sadece ye...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...