Ana içeriğe atla

Türk ev hanımları yurt dışına E-İhracat ile açılıyor




Türkiye'nin toplam ihracatı içindeki payı yüzde 0.3 düzeyinde olan e-ihracatın 2023 yılına kadar yüzde 5’lik bir orana ulaşması bekleniyor. Sistem üzerinden Türkiye’de özellikle ev kadınları yurt dışına satış yapıyor.


Sınır ötesi online ticaret olarak da adlandırılan E-İhracat son dönemin en çok konuşulan konuları arasında. Türkiye'nin toplam ihracatı içindeki payı henüz yüzde 0.3 düzeyinde olan bu sistemin 2023 yılına kadar yüzde 5’lik bir oranı yakalayacağı öngörülüyor.
Büyük şirketler için yurtdışı pazarlar bulmak ve dünyaya açılmak amacıyla yeni gözde haline gelen bu sisteme, bireysel satıcılar da pazar yerleri üzerinden satış yaparak dahil oluyor.
Bu alanda Türkiye’de Etsy üzerinden yapılan satışlarda ‘chatbot’ tabanlı ödeme sistemi sunan Paymes’in Kurucu Ortağı Şehlem Akbulut, özellikle ev kadınların bu yöntemle yurt dışına satış yaptığını söyledi.
YÜZDE 87'Sİ KADIN
Dünya genelinde Etsy üzerinden satış yapan 2 milyon satıcının yüzde 87’sinin kadın olduğunu vurgulayan Akbulut, platformda Türkiye’den 120 bin ürünün sergilendiğini ve ev kadınlarının genel olarak takı ve çanta tasarımlarının ilgi gördüğünü belirtti. Akbulut, Türkiye’de E-İhracat yapan kadınların yoğunlukta olduğu illeri ise İstanbul, İzmir, Bursa ve Ankara olarak sıraladı.
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerine göre kadınların iş gücüne katılım oranının yüzde 34.6 olduğunu hatırlatan Akbulut, kadınların E-İhracata yönelik pazar yeri platformları aracılığıyla bireysel E-İhracattaki paylarının ve iş gücüne katılım oranlarının yüzde 10 artması halinde Türkiye ekonomisine yaklaşık 1.5 milyar dolar katkı sağlanabileceğinin altını çizdi.

Haber Kaynağı: Habertürk

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Çocuklara uygun internet siteleri trend oluyor

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi,Cenk Çiğdemli, çocuk dostu online mağaza konseptinin dünyada yükselen trend haline gelmeye başladığını ifade ederek, “Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet kullanımının artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor. Alışverişi yapan yetişkinler olsa da, ne alınacağı konusunda karar merci çoğu zaman çocuklar ” dedi. Son yıllarda çocukların E-Ticaret sitelerine olan ilgisi hızla artıyor. Çocuklar ailelerine aldırmak istedikleri eşyaları E-Ticaret sitelerinde aratıyor, fiyat karşılaştırması yapıyor. Okulların tatil olmasıyla beraber çocukların İnternet'te ürün aratma istatistiklerinde ani bir yükseliş olduğuna işaret eden Çiğdemli, “İstedikleri karne hediyelerini İnternet'te aratıyorlar. Fiyat kıyaslaması yaparak ailelerini hangi siteden alabilecekleri konusunda yönlendiriyorlar. Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet  kullanımının doğal olarak artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor” dedi. Çocuk dostu site konsepti Sadece ye...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...