Ana içeriğe atla

Dijital dünyaya geçiyoruz

Teknoloji hayatımızı kolaylaştırırken yaşam tarzımızda da değişikliklere sebep oluyor. Büyük şehirlerde trafikte kaybedilen vakit, şirketlerin ev ofis çalışanlarının çoğalması, görüşme ve toplantıları giderek sanal dünyaya taşıyor. Her ne kadar E-Ticaret ve perakende satış alanındaki yeni teknolojileri hızla benimsesek de toplantılar ve iletişim alanındaki yeniliklere aynı hızla adapte olamadık gibi görünüyor.

Perakende sektörü ve E-Ticarette ileri teknoloji uygulamaları konusunda bir araştırma yapan, ABD Ulusal Perakende Federasyonunun (National Retail Federation) raporundaki bazı veriler şöyle. Rapora göre, tüketicilerin %55’i bir ürünün stokta olup olmadığını gösteren, %49’u fiyatların karşılaştırılmasına yardımcı olan, %47’si bir ürünü veya yerini bulmayı kolaylaştıran, %38’i satın almadan önce bir ürünü denemeye yardımcı olan teknolojilere ilgi gösteriyorlar. Ankete katılanların %89'u uygulama içi mağaza navigasyonunu tekrar kullanacağını, %88 akıllı soyunma odalarını olumlu bulduklarını, %86'sı artırılmış gerçeklik uygulamalarını yeniden kullanabileceklerini, %82'si bir mağazada sanal gerçeklik kullanabileceklerini belirtmiş. Tüm bunlar henüz yeni ve daha kapsamlı araştırmalara ihtiyaç var ama ümit vaat ediyor. 

Aynı teknolojik gelişmeler iletişim alanında da mevcut. Fakat “Vakit nakittir” denilmesine karşın hâlâ toplantı, görüşme vb. konular ya yemekte ya da ofiste toplantı odalarında çözüme ulaşıyor.  Oysa bunları organize edebileceğimiz pek çok sanal platform var. Bu sistemlerin ücretli ya da ücretsiz olanları da mevcut. Banka hesabımıza, kişisel sağlık kayıtlarımıza bile mobilden giriş yaptığımız bugünün şartlarında toplantıları neden sanal ortamlarda yapmayalım? 

Satış ekibi, yüz yüze olmayan ortamlarda karşısındakini ikna edememe korkusu yaşıyorsa, o zaman şimdiden bu konuda kendilerini geliştirmeye başlayabilirler. Neredeyse fuarların bile sanal ortamlara taşınmaya başladığı günümüzde yemek ısmarlamadan, sözlü diyaloglarda havuç sunmadan, akşamki maç nasıldı gibi laf salataları yapmadan satışta sonuca ulaşmak gerekebilir. Bu konu eğitmenler için de farklı bir eğitim konusu olabilir. 

Öte yandan bir de Çin’den önemli olabilecek bir gelişmeden söz etmek istiyorum. Çin Hükümeti, Nasdaq tarzı teknoloji şirketlerinin yer aldığı Star Market’i bir yılda yapılandırdı ve 22 Temmuz’da işlemler başlayacak. Çin Hükümeti bu yolla yerli teknoloji şirketlerini desteklemeyi amaçlıyor. 


Haber Kaynağı: Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Ödeme yönetimi nedir ?

Toplu Ürün Yönetimi Ödeme yönetiminin alt başlıklarından birisi olan bu yönetim şekli, Kullanıcıların mağazalarına ürünleri sağlayan tedarikçilere EFT ve benzeri birçok işlemi internet üzerinden tek seferde yaptığı, hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan bir Nakit yönetimi ürünü olan Ödeme yönetimi, Mağaza sahiplerinin ödeme bilgilerini banka sistemlerine e-mail gibi yollarla iletebilir. İşlem sonuçları ile ilgili bilgiler anında firmaya iletilmekte ve otomatik olarak bir muhasebe açılması sağlanır. Toplu ürün yönetiminin avantajları ise; Operasyonel kolaylık yaratır. Maliyet/iş gücü tasarrufu sağlanır. Bilgiye hızlı erişim mümkün hale gelir. Tanımlanabilecek KMH veya gün içi limit sayesinde firmanın hesabında yeterli bakiye olmasa dahi ödemeler gerçekleşir. Otomatik muhasebe kaydı sağlanabilir. Çek Karnesi Kullanıcıların firma hesapları ya da kendi hesapları üzerinden yapılacak olan ödemelerini, nakit taşıma riskine girmeyerek çek karnesi ile bu ...

Mail hosting nedir ? E-Ticarette ne işimize yarar ?

Mail hosting yani, E-Posta Barındırma Hizmeti e-postaların ağ akışını sağlayan sunucuların çalıştırılma sistemidir. E-Posta barındırma hizmeti reklam desteği bulunan ücretsiz e-postalar veya İnternet sitelerinin maillerinin aksine premium e-postalar sunar. E-mail hosting paketleri E-mail hosting paketlerini E-Ticaret firmaları tercih etmektedir. E-Ticarette genel olarak iletişim kurulması için mail atılması gerekmekte. E-Ticaret firmaları bu maillerin güvenliğini sağlamak ve maillerinin başkaları tarafından ulaşılmasını engellemek amacıyla e-mail hosting paketleri satın alırlar. E-mail hosting paketleri sayesinde iki tarafta rahatlıkla maillerini gönderebilirler. Mail hosting E-Ticarette ne işe yarar ? Mail hosting E-Ticaret firmaları arasında mail üzerinden yapılacak anlaşmaların aralarında kalması ve sizden habersiz diğer firmaların öğrenmemesi için oldukça önemlidir. Eğer sizde mail hosting hizmeti istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile çalışmay...