Ana içeriğe atla

Dijital dünyaya geçiyoruz

Teknoloji hayatımızı kolaylaştırırken yaşam tarzımızda da değişikliklere sebep oluyor. Büyük şehirlerde trafikte kaybedilen vakit, şirketlerin ev ofis çalışanlarının çoğalması, görüşme ve toplantıları giderek sanal dünyaya taşıyor. Her ne kadar E-Ticaret ve perakende satış alanındaki yeni teknolojileri hızla benimsesek de toplantılar ve iletişim alanındaki yeniliklere aynı hızla adapte olamadık gibi görünüyor.

Perakende sektörü ve E-Ticarette ileri teknoloji uygulamaları konusunda bir araştırma yapan, ABD Ulusal Perakende Federasyonunun (National Retail Federation) raporundaki bazı veriler şöyle. Rapora göre, tüketicilerin %55’i bir ürünün stokta olup olmadığını gösteren, %49’u fiyatların karşılaştırılmasına yardımcı olan, %47’si bir ürünü veya yerini bulmayı kolaylaştıran, %38’i satın almadan önce bir ürünü denemeye yardımcı olan teknolojilere ilgi gösteriyorlar. Ankete katılanların %89'u uygulama içi mağaza navigasyonunu tekrar kullanacağını, %88 akıllı soyunma odalarını olumlu bulduklarını, %86'sı artırılmış gerçeklik uygulamalarını yeniden kullanabileceklerini, %82'si bir mağazada sanal gerçeklik kullanabileceklerini belirtmiş. Tüm bunlar henüz yeni ve daha kapsamlı araştırmalara ihtiyaç var ama ümit vaat ediyor. 

Aynı teknolojik gelişmeler iletişim alanında da mevcut. Fakat “Vakit nakittir” denilmesine karşın hâlâ toplantı, görüşme vb. konular ya yemekte ya da ofiste toplantı odalarında çözüme ulaşıyor.  Oysa bunları organize edebileceğimiz pek çok sanal platform var. Bu sistemlerin ücretli ya da ücretsiz olanları da mevcut. Banka hesabımıza, kişisel sağlık kayıtlarımıza bile mobilden giriş yaptığımız bugünün şartlarında toplantıları neden sanal ortamlarda yapmayalım? 

Satış ekibi, yüz yüze olmayan ortamlarda karşısındakini ikna edememe korkusu yaşıyorsa, o zaman şimdiden bu konuda kendilerini geliştirmeye başlayabilirler. Neredeyse fuarların bile sanal ortamlara taşınmaya başladığı günümüzde yemek ısmarlamadan, sözlü diyaloglarda havuç sunmadan, akşamki maç nasıldı gibi laf salataları yapmadan satışta sonuca ulaşmak gerekebilir. Bu konu eğitmenler için de farklı bir eğitim konusu olabilir. 

Öte yandan bir de Çin’den önemli olabilecek bir gelişmeden söz etmek istiyorum. Çin Hükümeti, Nasdaq tarzı teknoloji şirketlerinin yer aldığı Star Market’i bir yılda yapılandırdı ve 22 Temmuz’da işlemler başlayacak. Çin Hükümeti bu yolla yerli teknoloji şirketlerini desteklemeyi amaçlıyor. 


Haber Kaynağı: Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Çocuklara uygun internet siteleri trend oluyor

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi,Cenk Çiğdemli, çocuk dostu online mağaza konseptinin dünyada yükselen trend haline gelmeye başladığını ifade ederek, “Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet kullanımının artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor. Alışverişi yapan yetişkinler olsa da, ne alınacağı konusunda karar merci çoğu zaman çocuklar ” dedi. Son yıllarda çocukların E-Ticaret sitelerine olan ilgisi hızla artıyor. Çocuklar ailelerine aldırmak istedikleri eşyaları E-Ticaret sitelerinde aratıyor, fiyat karşılaştırması yapıyor. Okulların tatil olmasıyla beraber çocukların İnternet'te ürün aratma istatistiklerinde ani bir yükseliş olduğuna işaret eden Çiğdemli, “İstedikleri karne hediyelerini İnternet'te aratıyorlar. Fiyat kıyaslaması yaparak ailelerini hangi siteden alabilecekleri konusunda yönlendiriyorlar. Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet  kullanımının doğal olarak artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor” dedi. Çocuk dostu site konsepti Sadece ye...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...