Ana içeriğe atla

Dijital dünyaya geçiyoruz

Teknoloji hayatımızı kolaylaştırırken yaşam tarzımızda da değişikliklere sebep oluyor. Büyük şehirlerde trafikte kaybedilen vakit, şirketlerin ev ofis çalışanlarının çoğalması, görüşme ve toplantıları giderek sanal dünyaya taşıyor. Her ne kadar E-Ticaret ve perakende satış alanındaki yeni teknolojileri hızla benimsesek de toplantılar ve iletişim alanındaki yeniliklere aynı hızla adapte olamadık gibi görünüyor.

Perakende sektörü ve E-Ticarette ileri teknoloji uygulamaları konusunda bir araştırma yapan, ABD Ulusal Perakende Federasyonunun (National Retail Federation) raporundaki bazı veriler şöyle. Rapora göre, tüketicilerin %55’i bir ürünün stokta olup olmadığını gösteren, %49’u fiyatların karşılaştırılmasına yardımcı olan, %47’si bir ürünü veya yerini bulmayı kolaylaştıran, %38’i satın almadan önce bir ürünü denemeye yardımcı olan teknolojilere ilgi gösteriyorlar. Ankete katılanların %89'u uygulama içi mağaza navigasyonunu tekrar kullanacağını, %88 akıllı soyunma odalarını olumlu bulduklarını, %86'sı artırılmış gerçeklik uygulamalarını yeniden kullanabileceklerini, %82'si bir mağazada sanal gerçeklik kullanabileceklerini belirtmiş. Tüm bunlar henüz yeni ve daha kapsamlı araştırmalara ihtiyaç var ama ümit vaat ediyor. 

Aynı teknolojik gelişmeler iletişim alanında da mevcut. Fakat “Vakit nakittir” denilmesine karşın hâlâ toplantı, görüşme vb. konular ya yemekte ya da ofiste toplantı odalarında çözüme ulaşıyor.  Oysa bunları organize edebileceğimiz pek çok sanal platform var. Bu sistemlerin ücretli ya da ücretsiz olanları da mevcut. Banka hesabımıza, kişisel sağlık kayıtlarımıza bile mobilden giriş yaptığımız bugünün şartlarında toplantıları neden sanal ortamlarda yapmayalım? 

Satış ekibi, yüz yüze olmayan ortamlarda karşısındakini ikna edememe korkusu yaşıyorsa, o zaman şimdiden bu konuda kendilerini geliştirmeye başlayabilirler. Neredeyse fuarların bile sanal ortamlara taşınmaya başladığı günümüzde yemek ısmarlamadan, sözlü diyaloglarda havuç sunmadan, akşamki maç nasıldı gibi laf salataları yapmadan satışta sonuca ulaşmak gerekebilir. Bu konu eğitmenler için de farklı bir eğitim konusu olabilir. 

Öte yandan bir de Çin’den önemli olabilecek bir gelişmeden söz etmek istiyorum. Çin Hükümeti, Nasdaq tarzı teknoloji şirketlerinin yer aldığı Star Market’i bir yılda yapılandırdı ve 22 Temmuz’da işlemler başlayacak. Çin Hükümeti bu yolla yerli teknoloji şirketlerini desteklemeyi amaçlıyor. 


Haber Kaynağı: Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ödeme yönetimi nedir ?

Toplu Ürün Yönetimi Ödeme yönetiminin alt başlıklarından birisi olan bu yönetim şekli, Kullanıcıların mağazalarına ürünleri sağlayan tedarikçilere EFT ve benzeri birçok işlemi internet üzerinden tek seferde yaptığı, hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan bir Nakit yönetimi ürünü olan Ödeme yönetimi, Mağaza sahiplerinin ödeme bilgilerini banka sistemlerine e-mail gibi yollarla iletebilir. İşlem sonuçları ile ilgili bilgiler anında firmaya iletilmekte ve otomatik olarak bir muhasebe açılması sağlanır. Toplu ürün yönetiminin avantajları ise; Operasyonel kolaylık yaratır. Maliyet/iş gücü tasarrufu sağlanır. Bilgiye hızlı erişim mümkün hale gelir. Tanımlanabilecek KMH veya gün içi limit sayesinde firmanın hesabında yeterli bakiye olmasa dahi ödemeler gerçekleşir. Otomatik muhasebe kaydı sağlanabilir. Çek Karnesi Kullanıcıların firma hesapları ya da kendi hesapları üzerinden yapılacak olan ödemelerini, nakit taşıma riskine girmeyerek çek karnesi ile bu ...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...

Paraşüt entegrasyonu nedir ? E-Ticarette ne işimize yarar ?

Türkiye koşullarına göre geliştirilmiş Online bir web muhasebe yazılımı olan Paraşüt hakkında bilgiler vereceğiz Paraşüt nedir, nasıl çalışır bunlar hakkında yazacağız. Paraşüt sayesinde stok durumlarınızı, gelir giderlerinizi, yürürlükte olan hesaplarınızı kontrol edebilirsiniz. E-Ticaret şirketiniz için büyük bir önem teşkil etmekte olan KDV raporlarını, stoktaki ürünleriniz hakkındaki raporları, kar-zarar raporlarına Paraşüt üzerinden zaman tasarrufu yaparak hepsine tek bir tıklama ile ulaşabilirsiniz. E-Ticaret şirketinizin ön muhasebesini Şirket ortakları, mali müşavir ve E-Ticaret şirketinizin çalışanları ile Online bir şekilde hiçbir sorun yaşamadan karışıklık olmadan hep beraber yönetebilirsiniz. Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri Paraşüt entegrasyonunun her E-Ticaret şirketinde bulunması gerektiğini düşünerek paketlerin içerindeki eşsiz ve ücretsiz olan özelliklerinden birisi olan Paraşüt entegrasyonunu da ücretsiz olarak vermekte. E-Ticaret şirketiniz için ke...