Ana içeriğe atla

OTO yedek parçaları E-Ticaret platformuna giriyor



800 bin kişiye istihdam sağlayan Türk otomotiv endüstrisi dijitalleşmenin getirdiği avantajlarla birlikte yeni nesil bir ticaret anlayışına geçiyor. Son verilere göre otomotiv yan sanayi alanındaki ticari faaliyetlerin yüzde 40'ı artık İnternet üzerinden gerçekleşiyor. Büyük bir potansiyele sahip otomotiv yedek parça sektöründeki alışılagelmiş kuralları değiştirmeyi başaran kadın girişimci Ebru Özülkü, 240 binden fazla yedek parçayı sanal ticarete taşıdı. Dünya otomotiv endüstrisinin, 2030'da 1.3 trilyon dolara yükselecek yedek parça sektörüne odaklandığını kaydeden www.aloparca.com Kurucusu Ebru Özülkü, yedek parça konusunda ciddi bir potansiyeli olan Türkiye'nin, otomotiv endüstrisinin geleceğine ayak uydurabilmesi için markalaşmasının ve dijitalleşmesinin şart olduğunu belirtti. Dünya pazarlarındaki hızlı değişim sürecini takip etmek ve rekabet düzeyini korumada dijitalleşmenin önemine bir kez daha vurgu yağan Özülkü, yedek parça sektöründe gün geçtikçe büyüyen E-Ticarete dikkat çekiyor. Günümüzde her şeyin mobilize olduğunu ve E-Ticaretin geleceğin ticareti olduğunu belirten Özülkü "Artık insanlar ihtiyacı olana daha hızlı ve uygun bütçelerle ulaşmak istiyor. Bu noktada E-Ticaret hızla yükselmeye devam ediyor. 2013 yılında www.aloparca.com ile oto yedek parça gibi bir ürünü ilk kez E-Ticarete taşıdığımızda, sektör buna ciddi bir tepki gösterdi. O günün koşullarında buna imkansız olarak bakılıyordu ama bugün 1 milyondan fazla kişi otomobili için yedek parçasını bu kanaldan sağlıyor. 100 bin üyeye ulaştık ve bu rakamlar her geçen gün katlanarak devam ediyor" dedi. Ebru Özülkü, "Pahalı arabanın parçası da pahalı olur diye bir algı var. Bu kesinlikle doğru değil. Üretici markalar belli ve fiyatlar birbirine çok yakın. Eskiden usta ne derse o fiyat doğru kabul edilirdi. Oysa şimdi insanlar istedikleri yedek parçayı doğru ve güvenilir bir şekilde, üstelik fiyat avantajı ile kendisi alabiliyor" açıklamasını yaptı. Bugün oto yedek parçayı İnternet'ten arayanların sayısının yüzde 300 artığına dikkat çeken Özülkü, parça alırken dikkat edilmesi gerekenleri de şöyle sıralıyor:


  • Yedek parça aracınıza uyumlu olmalıdır
  • İstediğiniz kalite ve fiyatta almak için kendinizi satın almayı tercih edin
  • Tercih ettiğiniz yedek parça markasının güvenilirliğini ve geçmişini göz önünde bulundurarak marka seçimi yapın.
  • İnternet'ten alışveriş yapacaksanız, konusunda uzmanlaşmış sitelerden alıveriş yapmayı tercih edin.
  • İnternet ortamında sunulan şasi programlarına güvenmeyin. İnternet sitesinden yedek parça satın alıyorsanız müşteri hizmetlerini arayıp şasiden kontrol ettirmek sizi en doğru parçaya ulaştırır.
  • Satın alınan yedek parça faturalı ve garantili olmalıdır.
  • Her zaman sıfır yedek parça tercih edilmelidir.
  • Satış sonrası hizmete ve müşteri memnuniyetine önem veren bir firma ile çalışmak size kolaylık sağlayacaktır.


Haber Kaynağı: Sabah

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Çocuklara uygun internet siteleri trend oluyor

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi,Cenk Çiğdemli, çocuk dostu online mağaza konseptinin dünyada yükselen trend haline gelmeye başladığını ifade ederek, “Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet kullanımının artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor. Alışverişi yapan yetişkinler olsa da, ne alınacağı konusunda karar merci çoğu zaman çocuklar ” dedi. Son yıllarda çocukların E-Ticaret sitelerine olan ilgisi hızla artıyor. Çocuklar ailelerine aldırmak istedikleri eşyaları E-Ticaret sitelerinde aratıyor, fiyat karşılaştırması yapıyor. Okulların tatil olmasıyla beraber çocukların İnternet'te ürün aratma istatistiklerinde ani bir yükseliş olduğuna işaret eden Çiğdemli, “İstedikleri karne hediyelerini İnternet'te aratıyorlar. Fiyat kıyaslaması yaparak ailelerini hangi siteden alabilecekleri konusunda yönlendiriyorlar. Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet  kullanımının doğal olarak artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor” dedi. Çocuk dostu site konsepti Sadece ye...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...