Ana içeriğe atla

OTO yedek parçaları E-Ticaret platformuna giriyor



800 bin kişiye istihdam sağlayan Türk otomotiv endüstrisi dijitalleşmenin getirdiği avantajlarla birlikte yeni nesil bir ticaret anlayışına geçiyor. Son verilere göre otomotiv yan sanayi alanındaki ticari faaliyetlerin yüzde 40'ı artık İnternet üzerinden gerçekleşiyor. Büyük bir potansiyele sahip otomotiv yedek parça sektöründeki alışılagelmiş kuralları değiştirmeyi başaran kadın girişimci Ebru Özülkü, 240 binden fazla yedek parçayı sanal ticarete taşıdı. Dünya otomotiv endüstrisinin, 2030'da 1.3 trilyon dolara yükselecek yedek parça sektörüne odaklandığını kaydeden www.aloparca.com Kurucusu Ebru Özülkü, yedek parça konusunda ciddi bir potansiyeli olan Türkiye'nin, otomotiv endüstrisinin geleceğine ayak uydurabilmesi için markalaşmasının ve dijitalleşmesinin şart olduğunu belirtti. Dünya pazarlarındaki hızlı değişim sürecini takip etmek ve rekabet düzeyini korumada dijitalleşmenin önemine bir kez daha vurgu yağan Özülkü, yedek parça sektöründe gün geçtikçe büyüyen E-Ticarete dikkat çekiyor. Günümüzde her şeyin mobilize olduğunu ve E-Ticaretin geleceğin ticareti olduğunu belirten Özülkü "Artık insanlar ihtiyacı olana daha hızlı ve uygun bütçelerle ulaşmak istiyor. Bu noktada E-Ticaret hızla yükselmeye devam ediyor. 2013 yılında www.aloparca.com ile oto yedek parça gibi bir ürünü ilk kez E-Ticarete taşıdığımızda, sektör buna ciddi bir tepki gösterdi. O günün koşullarında buna imkansız olarak bakılıyordu ama bugün 1 milyondan fazla kişi otomobili için yedek parçasını bu kanaldan sağlıyor. 100 bin üyeye ulaştık ve bu rakamlar her geçen gün katlanarak devam ediyor" dedi. Ebru Özülkü, "Pahalı arabanın parçası da pahalı olur diye bir algı var. Bu kesinlikle doğru değil. Üretici markalar belli ve fiyatlar birbirine çok yakın. Eskiden usta ne derse o fiyat doğru kabul edilirdi. Oysa şimdi insanlar istedikleri yedek parçayı doğru ve güvenilir bir şekilde, üstelik fiyat avantajı ile kendisi alabiliyor" açıklamasını yaptı. Bugün oto yedek parçayı İnternet'ten arayanların sayısının yüzde 300 artığına dikkat çeken Özülkü, parça alırken dikkat edilmesi gerekenleri de şöyle sıralıyor:


  • Yedek parça aracınıza uyumlu olmalıdır
  • İstediğiniz kalite ve fiyatta almak için kendinizi satın almayı tercih edin
  • Tercih ettiğiniz yedek parça markasının güvenilirliğini ve geçmişini göz önünde bulundurarak marka seçimi yapın.
  • İnternet'ten alışveriş yapacaksanız, konusunda uzmanlaşmış sitelerden alıveriş yapmayı tercih edin.
  • İnternet ortamında sunulan şasi programlarına güvenmeyin. İnternet sitesinden yedek parça satın alıyorsanız müşteri hizmetlerini arayıp şasiden kontrol ettirmek sizi en doğru parçaya ulaştırır.
  • Satın alınan yedek parça faturalı ve garantili olmalıdır.
  • Her zaman sıfır yedek parça tercih edilmelidir.
  • Satış sonrası hizmete ve müşteri memnuniyetine önem veren bir firma ile çalışmak size kolaylık sağlayacaktır.


Haber Kaynağı: Sabah

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ödeme yönetimi nedir ?

Toplu Ürün Yönetimi Ödeme yönetiminin alt başlıklarından birisi olan bu yönetim şekli, Kullanıcıların mağazalarına ürünleri sağlayan tedarikçilere EFT ve benzeri birçok işlemi internet üzerinden tek seferde yaptığı, hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan bir Nakit yönetimi ürünü olan Ödeme yönetimi, Mağaza sahiplerinin ödeme bilgilerini banka sistemlerine e-mail gibi yollarla iletebilir. İşlem sonuçları ile ilgili bilgiler anında firmaya iletilmekte ve otomatik olarak bir muhasebe açılması sağlanır. Toplu ürün yönetiminin avantajları ise; Operasyonel kolaylık yaratır. Maliyet/iş gücü tasarrufu sağlanır. Bilgiye hızlı erişim mümkün hale gelir. Tanımlanabilecek KMH veya gün içi limit sayesinde firmanın hesabında yeterli bakiye olmasa dahi ödemeler gerçekleşir. Otomatik muhasebe kaydı sağlanabilir. Çek Karnesi Kullanıcıların firma hesapları ya da kendi hesapları üzerinden yapılacak olan ödemelerini, nakit taşıma riskine girmeyerek çek karnesi ile bu ...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...

Paraşüt entegrasyonu nedir ? E-Ticarette ne işimize yarar ?

Türkiye koşullarına göre geliştirilmiş Online bir web muhasebe yazılımı olan Paraşüt hakkında bilgiler vereceğiz Paraşüt nedir, nasıl çalışır bunlar hakkında yazacağız. Paraşüt sayesinde stok durumlarınızı, gelir giderlerinizi, yürürlükte olan hesaplarınızı kontrol edebilirsiniz. E-Ticaret şirketiniz için büyük bir önem teşkil etmekte olan KDV raporlarını, stoktaki ürünleriniz hakkındaki raporları, kar-zarar raporlarına Paraşüt üzerinden zaman tasarrufu yaparak hepsine tek bir tıklama ile ulaşabilirsiniz. E-Ticaret şirketinizin ön muhasebesini Şirket ortakları, mali müşavir ve E-Ticaret şirketinizin çalışanları ile Online bir şekilde hiçbir sorun yaşamadan karışıklık olmadan hep beraber yönetebilirsiniz. Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri Paraşüt entegrasyonunun her E-Ticaret şirketinde bulunması gerektiğini düşünerek paketlerin içerindeki eşsiz ve ücretsiz olan özelliklerinden birisi olan Paraşüt entegrasyonunu da ücretsiz olarak vermekte. E-Ticaret şirketiniz için ke...