Ana içeriğe atla

Evden E-Ticaretle uğraşanlara devletten vergi muafiyeti



Evden e-ticaret yapanlara devlet desteği geliyor. Artık vatandaşlar, evlerinde ürettikleri ürünlerin internet satışından elde edilen gelirlerin 30 bin lirasını vergiden muaf tutabilecek. Üstelik düzenleme yalnızca ev hanımlarını değil tüm vatandaşları kapsıyor.

Ekonomide rahatlatma yaratmak amacıyla  TBMM vergi alanında desteklerin bulunduğu yeni torba yasayı Meclis’ten geçirdi. Genel Kurul’da kabul edilen yeni yasa ile evlerinde ürettikleri ürünleri internet ve benzeri elektronik ortamlarda satanlar, artık esnaf muafiyetinden yararlanma haklarına erişebilecek.

Vatandaşların evlerde ürettikleri ürünlerin internetten satışından kaynaklanacak gelirlerin bir yıllık asgari brüt ücreti geçmeyen bölümünün vergiden istisna olması planlanıyor. Bu meblağ 2019 için yaklaşık 30 bin liraya tekabül ediyor. Vatandaşlara sunulan bu yeni haktan, iş yeri açmaksızın evlerde imal edilen havlu, örtü, çarşaf, çorap, dokuma mamulleri, dantel, her nevi nakış işleri ve turistik eşya, tarhana, erişte, mantı gibi ürünleri satanlar yararlanacak.
Düzenlemenin sadece ev hanımlarını kapsadığını söyleyerek yöneltilen eleştirilere TBMM Plan Bütçe Komisyonu Başkanı Süreyya Sadi Bilgiç ise şöyle cevap verdi:
“Zaten esnaf muafiyeti kapsamında KDV yok. Orada herhangi bir tavan da yok, bu devam ediyor. Bu 30 bin lira tavanı yukarıya çekilebilirdi biraz daha. Önümüzdeki sene bu madde tekrar önümüze gelir, 60 bin liraya ya da 70 bin liraya çıkarma noktasında adım atılır. ‘Ev hanımı’ mıdır, ‘ev kadını’ mıdır, ‘ev erkeği’ midir, ‘ev beyi’ midir? Burada maddenin aslına baktığınızda evde kalan, başka iş yapmayan erkek ya da kadın hiç fark etmiyor, herkesin faydalanabildiği bir muafiyettir.”

Haber Kaynağı: Webrazzi

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Çocuklara uygun internet siteleri trend oluyor

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi,Cenk Çiğdemli, çocuk dostu online mağaza konseptinin dünyada yükselen trend haline gelmeye başladığını ifade ederek, “Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet kullanımının artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor. Alışverişi yapan yetişkinler olsa da, ne alınacağı konusunda karar merci çoğu zaman çocuklar ” dedi. Son yıllarda çocukların E-Ticaret sitelerine olan ilgisi hızla artıyor. Çocuklar ailelerine aldırmak istedikleri eşyaları E-Ticaret sitelerinde aratıyor, fiyat karşılaştırması yapıyor. Okulların tatil olmasıyla beraber çocukların İnternet'te ürün aratma istatistiklerinde ani bir yükseliş olduğuna işaret eden Çiğdemli, “İstedikleri karne hediyelerini İnternet'te aratıyorlar. Fiyat kıyaslaması yaparak ailelerini hangi siteden alabilecekleri konusunda yönlendiriyorlar. Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet  kullanımının doğal olarak artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor” dedi. Çocuk dostu site konsepti Sadece ye...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...