Ana içeriğe atla

KOBİ'lere E-İhracat rehberi




Dünya pazarının kapılarını işletmelere açan e-ihracat, büyümenin en kolay yolu. Ancak dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Lojistik ve kargolama bunların başında geliyor. 

Gelişen ve yaygınlaşan İnternet altyapısı hizmetlerinin büyümesi ve tüketicilerin sınır ötesi E-Ticarete giderek daha fazla yönelmesi neticesinde, E-İhracat günümüzde müşteri potansiyelini artırmak isteyen firmalar için bir alternatif haline geldi. Diğer yandan E-İhracat, her ölçekteki firma için pazar çeşitliliği de sağlıyor. Üstelik bireysel girişimciler için daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak anlamında faydaları bulunuyor. 
500 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
Küresel E-Ticarete global çapta baktığımızda, her satılan 5 üründen birinin, ülkeler arasında gerçekleştiği görülüyor. Küresel E-Ticaret iş hacmi, global anlamda 500 milyar doların üzerine çıkmış durumda. Global perakende E-Ticaret hacmi, 2018 itibarıyla 3 trilyon dolar seviyesine ulaştı. Türkiye’deki KOBİ’lerin e-ihracat karnesine bakıldığında, ülkemizde 2.5 milyondan fazla kayıtlı KOBİ bulunuyor. Kayıtlı KOBİ’lerin 65 bini E-İhracat yapıyor. 900 bini de potansiyel ihracatçı durumunda. Türkiye'nin, dünya genelinde bugüne dek E-İhracatla 170 milyar dolar değerinde gönderi yaptığı biliniyor. 
KARGOLAMADAN ÖTESİ 
E-ihracat yapmak isteyenlerin başarılı olabilmesi için dikkat etmeleri gereken bazı hususlar bulunduğunu söyleyen Türkiye'nin E-İhracat uzmanı Yusuf İbili, “E-İhracat yalnızca bir ürün kargolama süreci değil, bunun çok daha ötesi. E-İhracatın nasıl yapılması gerektiğini gerçek anlamda bilmeyen şirketler ve bireyler, hem pazar, hem zaman, hem de müşteri kaybediyor” diyerek, bu konuda 7 altın kural olduğuna dikkat çekiyor. İşte E-İhracatın altın kuralları: 
PİYASAYI DOĞRU ANALİZ EDİN
Buradaki amacınız, farklı ülkelerdeki piyasaların potansiyelini, büyüklüğünü belirlemek, değerlendirmeler yapmak, karşılaştırmalarda bulunmak ve ihracatını yapacağınız ürünün en çok hangi pazarda tercih edildiğini, yabancı piyasalarda ihtiyaç olup olmadığını belirlemek olacaktır. 
PAZAR GÜCÜNÜ BİLİN
Gideceğiniz pazarın toplam alım gücünü mutlaka dikkate almanız gerekir. Ülkenin finansal ve ekonomik koşulları dikkatle incelenmeli, bilhassa yüksek enflasyon oranına sahip ülkeleri iyi analiz etmelisiniz. Unutulmamalı ki, yabancı paranın kullanımında kısıtlamalar yaşanabilmektedir. Bunlara devlet istikrarı, din gibi sosyokültürel güçler, teknoloji düzeyleri gibi faktörler de eklenebilir. 
TAŞIMA ÇOK ÖNEMLİ
E-İhracat için lojistik her şeydir. Bunun unutulmaması gerekir. Bundan dolayı mutlaka deneyimli bir lojistik iş ortağınız olmalı. Ürünleriniz ne kadar kaliteli, siteniz ne kadar iyi ve fiyatlarınız ne kadar uygun olursa olsun, eğer lojistik süreçleriniz müşterinizi tatmin etmiyorsa ne satış yapabilir, ne de müşterilerinizi yeniden alışverişe teşvik edebilirsiniz.
FİZİBİLİTE ŞART
E-İhracata başlamadan önce hazırlık süreci büyük önem taşıyor. Bu aşamada kendinizi, firmanızı, ekibinizi ve ürünlerinizi yeniden keşfetmeli, eksikleri tamamlayarak hazırlanmalı ve E-İhracata hazır hale gelmelisiniz. E-İhracata uygun olasılığı olan ürünleri tespit etmeli, gerekli fizibilite çalışmasını yapmalısınız. 
GERÇEKÇİ OLUN
Teslimat sürelerinde gerçekçi olmak, müşteri kaybetmeyi önler. Hedef noktaların, işleri yürüttüğünüz merkeze uzaklığı ve zaman farkı gözardı edilmemeli. Mesafeler taşıma masraflarını da beraberinde getireceğinden, teslimat sürelerinin de olumsuz etkilenmesine neden olabilir. 
YANILTICI BİLGİ VERMEYİN
Uzak ülkelerdeki saat farklılığı, mesailerin uyumsuz olması, karar verme ve işleri neticelendirme sürecini geciktirebiliyor. Bu nedenle ürünlerinizin hedef noktasına ve tüketicinize ulaşacağı süreyi iyi tespit edin. Yanıltıcı bilgiler vermekten kaçının, çünkü teslim sürelerindeki gecikme, müşterilerinizi yeniden alışveriş yapma konusunda tereddütte bırakır. 
HER ÜLKENİN PAZARINI TANIYIN
Satış yapacağınız her ülkenin pazarını iyi tanıyın, böylece kalıcılık olmak mümkün olur. Satış yapacağınız pazarı önceden belirlemelisiniz. E-İhracat yapacağınız ülkenin pazar araştırmasını yaparken yerel piyasa gibi algılamamalı ve yurt içinde geçerli olan yöntemlerden farklı satış süreçleri olacağı unutulmamalıdır. 
AYNI DİLİ KONUŞUN
E-ihracat yapmak istediğiniz pazar için araştırmalarınızı tamamladınız ve sıra geldi İnternet sitenizi oluşturmaya. Sitenizin sayfaları, arayüzleri ve menüleri, kullanıcı için kolaylık sağlayacak şekilde tasarlanmalıdır. Ayrıca sizin potansiyel müşteriniz olan kişi, sizinle kendi dilinde alışveriş yapmak ve iletişim kurmak isteyebilir. Ancak bu noktada hedef pazarın gereksinimlerine göre İnternet sitesi kurulmasının yanı sıra kullanılacak katalog ve ürün açıklamalarının da anlaşılır olması gibi birçok farklı unsura dikkat edilmelidir.
İÇ PAZARDAKİ BAŞARINIZA BAKIN
Yurt içinde neyi, nasıl, kime sattığınızı, ne kadar zamanda sattığınızı ve satış sonrasında yaşadığınız süreçleri çok iyi analiz edin ve değerlendirin. İç pazardaki başarınızla, dış pazarlara uygun hizmet ve ürünlere karar verilmelidir. Kısa ve uzun vadede hedefler saptanmalı, rekabet gücü ve büyüme potansiyeli değerlendirilmelidir
PROSEDÜRÜ ÖĞRENİN
Gönderilen kargonun, varış noktasında teslimat yapılacak ülkenin kanunlarına tabi olmasından ötürü, o ülkenin işlemleri hakkında bilgi sahibi olmak gerekir. Teslimatlar için gönderi hesaplamaları, gönderi türü, GTİP kodu arama özelliği, müşterinizin isteğine göre ekstra katma değerli hizmetleri sunmalısınız. 
KATMA DEĞERLİ HİZMET
Gönderiler için gümrük işlemlerinin hızlı ve masrafsız sonuçlanması, teslimat için verdiğiniz iş günü süresine yönelik güvenceyi zedelememelidir. E-İhracatın bir diğer kolay tarafı; geleneksel ihracatta, firma tarafından beyanname oluşturulması işlemlerinin E-İhracatta elektronik hale getirilmiş ve teferruatlar dan arındırılmış olmasıdır.

Haber Kaynağı: Güneş

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Ödeme yönetimi nedir ?

Toplu Ürün Yönetimi Ödeme yönetiminin alt başlıklarından birisi olan bu yönetim şekli, Kullanıcıların mağazalarına ürünleri sağlayan tedarikçilere EFT ve benzeri birçok işlemi internet üzerinden tek seferde yaptığı, hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan bir Nakit yönetimi ürünü olan Ödeme yönetimi, Mağaza sahiplerinin ödeme bilgilerini banka sistemlerine e-mail gibi yollarla iletebilir. İşlem sonuçları ile ilgili bilgiler anında firmaya iletilmekte ve otomatik olarak bir muhasebe açılması sağlanır. Toplu ürün yönetiminin avantajları ise; Operasyonel kolaylık yaratır. Maliyet/iş gücü tasarrufu sağlanır. Bilgiye hızlı erişim mümkün hale gelir. Tanımlanabilecek KMH veya gün içi limit sayesinde firmanın hesabında yeterli bakiye olmasa dahi ödemeler gerçekleşir. Otomatik muhasebe kaydı sağlanabilir. Çek Karnesi Kullanıcıların firma hesapları ya da kendi hesapları üzerinden yapılacak olan ödemelerini, nakit taşıma riskine girmeyerek çek karnesi ile bu ...

Mail hosting nedir ? E-Ticarette ne işimize yarar ?

Mail hosting yani, E-Posta Barındırma Hizmeti e-postaların ağ akışını sağlayan sunucuların çalıştırılma sistemidir. E-Posta barındırma hizmeti reklam desteği bulunan ücretsiz e-postalar veya İnternet sitelerinin maillerinin aksine premium e-postalar sunar. E-mail hosting paketleri E-mail hosting paketlerini E-Ticaret firmaları tercih etmektedir. E-Ticarette genel olarak iletişim kurulması için mail atılması gerekmekte. E-Ticaret firmaları bu maillerin güvenliğini sağlamak ve maillerinin başkaları tarafından ulaşılmasını engellemek amacıyla e-mail hosting paketleri satın alırlar. E-mail hosting paketleri sayesinde iki tarafta rahatlıkla maillerini gönderebilirler. Mail hosting E-Ticarette ne işe yarar ? Mail hosting E-Ticaret firmaları arasında mail üzerinden yapılacak anlaşmaların aralarında kalması ve sizden habersiz diğer firmaların öğrenmemesi için oldukça önemlidir. Eğer sizde mail hosting hizmeti istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile çalışmay...