Ana içeriğe atla

KOBİ'lere E-İhracat rehberi




Dünya pazarının kapılarını işletmelere açan e-ihracat, büyümenin en kolay yolu. Ancak dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var. Lojistik ve kargolama bunların başında geliyor. 

Gelişen ve yaygınlaşan İnternet altyapısı hizmetlerinin büyümesi ve tüketicilerin sınır ötesi E-Ticarete giderek daha fazla yönelmesi neticesinde, E-İhracat günümüzde müşteri potansiyelini artırmak isteyen firmalar için bir alternatif haline geldi. Diğer yandan E-İhracat, her ölçekteki firma için pazar çeşitliliği de sağlıyor. Üstelik bireysel girişimciler için daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak anlamında faydaları bulunuyor. 
500 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
Küresel E-Ticarete global çapta baktığımızda, her satılan 5 üründen birinin, ülkeler arasında gerçekleştiği görülüyor. Küresel E-Ticaret iş hacmi, global anlamda 500 milyar doların üzerine çıkmış durumda. Global perakende E-Ticaret hacmi, 2018 itibarıyla 3 trilyon dolar seviyesine ulaştı. Türkiye’deki KOBİ’lerin e-ihracat karnesine bakıldığında, ülkemizde 2.5 milyondan fazla kayıtlı KOBİ bulunuyor. Kayıtlı KOBİ’lerin 65 bini E-İhracat yapıyor. 900 bini de potansiyel ihracatçı durumunda. Türkiye'nin, dünya genelinde bugüne dek E-İhracatla 170 milyar dolar değerinde gönderi yaptığı biliniyor. 
KARGOLAMADAN ÖTESİ 
E-ihracat yapmak isteyenlerin başarılı olabilmesi için dikkat etmeleri gereken bazı hususlar bulunduğunu söyleyen Türkiye'nin E-İhracat uzmanı Yusuf İbili, “E-İhracat yalnızca bir ürün kargolama süreci değil, bunun çok daha ötesi. E-İhracatın nasıl yapılması gerektiğini gerçek anlamda bilmeyen şirketler ve bireyler, hem pazar, hem zaman, hem de müşteri kaybediyor” diyerek, bu konuda 7 altın kural olduğuna dikkat çekiyor. İşte E-İhracatın altın kuralları: 
PİYASAYI DOĞRU ANALİZ EDİN
Buradaki amacınız, farklı ülkelerdeki piyasaların potansiyelini, büyüklüğünü belirlemek, değerlendirmeler yapmak, karşılaştırmalarda bulunmak ve ihracatını yapacağınız ürünün en çok hangi pazarda tercih edildiğini, yabancı piyasalarda ihtiyaç olup olmadığını belirlemek olacaktır. 
PAZAR GÜCÜNÜ BİLİN
Gideceğiniz pazarın toplam alım gücünü mutlaka dikkate almanız gerekir. Ülkenin finansal ve ekonomik koşulları dikkatle incelenmeli, bilhassa yüksek enflasyon oranına sahip ülkeleri iyi analiz etmelisiniz. Unutulmamalı ki, yabancı paranın kullanımında kısıtlamalar yaşanabilmektedir. Bunlara devlet istikrarı, din gibi sosyokültürel güçler, teknoloji düzeyleri gibi faktörler de eklenebilir. 
TAŞIMA ÇOK ÖNEMLİ
E-İhracat için lojistik her şeydir. Bunun unutulmaması gerekir. Bundan dolayı mutlaka deneyimli bir lojistik iş ortağınız olmalı. Ürünleriniz ne kadar kaliteli, siteniz ne kadar iyi ve fiyatlarınız ne kadar uygun olursa olsun, eğer lojistik süreçleriniz müşterinizi tatmin etmiyorsa ne satış yapabilir, ne de müşterilerinizi yeniden alışverişe teşvik edebilirsiniz.
FİZİBİLİTE ŞART
E-İhracata başlamadan önce hazırlık süreci büyük önem taşıyor. Bu aşamada kendinizi, firmanızı, ekibinizi ve ürünlerinizi yeniden keşfetmeli, eksikleri tamamlayarak hazırlanmalı ve E-İhracata hazır hale gelmelisiniz. E-İhracata uygun olasılığı olan ürünleri tespit etmeli, gerekli fizibilite çalışmasını yapmalısınız. 
GERÇEKÇİ OLUN
Teslimat sürelerinde gerçekçi olmak, müşteri kaybetmeyi önler. Hedef noktaların, işleri yürüttüğünüz merkeze uzaklığı ve zaman farkı gözardı edilmemeli. Mesafeler taşıma masraflarını da beraberinde getireceğinden, teslimat sürelerinin de olumsuz etkilenmesine neden olabilir. 
YANILTICI BİLGİ VERMEYİN
Uzak ülkelerdeki saat farklılığı, mesailerin uyumsuz olması, karar verme ve işleri neticelendirme sürecini geciktirebiliyor. Bu nedenle ürünlerinizin hedef noktasına ve tüketicinize ulaşacağı süreyi iyi tespit edin. Yanıltıcı bilgiler vermekten kaçının, çünkü teslim sürelerindeki gecikme, müşterilerinizi yeniden alışveriş yapma konusunda tereddütte bırakır. 
HER ÜLKENİN PAZARINI TANIYIN
Satış yapacağınız her ülkenin pazarını iyi tanıyın, böylece kalıcılık olmak mümkün olur. Satış yapacağınız pazarı önceden belirlemelisiniz. E-İhracat yapacağınız ülkenin pazar araştırmasını yaparken yerel piyasa gibi algılamamalı ve yurt içinde geçerli olan yöntemlerden farklı satış süreçleri olacağı unutulmamalıdır. 
AYNI DİLİ KONUŞUN
E-ihracat yapmak istediğiniz pazar için araştırmalarınızı tamamladınız ve sıra geldi İnternet sitenizi oluşturmaya. Sitenizin sayfaları, arayüzleri ve menüleri, kullanıcı için kolaylık sağlayacak şekilde tasarlanmalıdır. Ayrıca sizin potansiyel müşteriniz olan kişi, sizinle kendi dilinde alışveriş yapmak ve iletişim kurmak isteyebilir. Ancak bu noktada hedef pazarın gereksinimlerine göre İnternet sitesi kurulmasının yanı sıra kullanılacak katalog ve ürün açıklamalarının da anlaşılır olması gibi birçok farklı unsura dikkat edilmelidir.
İÇ PAZARDAKİ BAŞARINIZA BAKIN
Yurt içinde neyi, nasıl, kime sattığınızı, ne kadar zamanda sattığınızı ve satış sonrasında yaşadığınız süreçleri çok iyi analiz edin ve değerlendirin. İç pazardaki başarınızla, dış pazarlara uygun hizmet ve ürünlere karar verilmelidir. Kısa ve uzun vadede hedefler saptanmalı, rekabet gücü ve büyüme potansiyeli değerlendirilmelidir
PROSEDÜRÜ ÖĞRENİN
Gönderilen kargonun, varış noktasında teslimat yapılacak ülkenin kanunlarına tabi olmasından ötürü, o ülkenin işlemleri hakkında bilgi sahibi olmak gerekir. Teslimatlar için gönderi hesaplamaları, gönderi türü, GTİP kodu arama özelliği, müşterinizin isteğine göre ekstra katma değerli hizmetleri sunmalısınız. 
KATMA DEĞERLİ HİZMET
Gönderiler için gümrük işlemlerinin hızlı ve masrafsız sonuçlanması, teslimat için verdiğiniz iş günü süresine yönelik güvenceyi zedelememelidir. E-İhracatın bir diğer kolay tarafı; geleneksel ihracatta, firma tarafından beyanname oluşturulması işlemlerinin E-İhracatta elektronik hale getirilmiş ve teferruatlar dan arındırılmış olmasıdır.

Haber Kaynağı: Güneş

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Rakip SEO analizi neden önemlidir ? nasıl yapılır ?

E-Ticaret sitenize ziyaretçi gelmiyor ve bunun yüzünden sıkılmışsanız neden rakip SEO analizi yaparak rakipleriniz neden kazanıyor neden siz kaybediyorsunuz buna bakmıyorsunuz ? Tabi E-Ticaret sitenizin hiç kaybetmemesini istiyorsanız o zaman Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri ile beraber çalışmanız gerekli. Eticaretek paketlerindeki standart özelliklerden birisi olan Rakip SEO Analizi sayesinde kazanmaya başlayabilirsiniz. Sizde hemen eticaretek.com adresi üzerinden başvurarak dünya çapında adınızı duyurabilirsiniz. Rakip SEO analizi neden yapılmalı ? Rakip SEO analizi yapılmasının üç büyük nedeni vardır. Bu nedenlerden ilki rakip E-Ticaret firmasının neden sizden daha başarılı olduğunu öğrenirsiniz. İkinci olarak SEO analizi yaptıktan sonra stratejik avantajlar elde edebilirsiniz. Sonuncu olarak bağlantı fırsatları yakalayabilirsiniz. Rakip SEO analizini daha önce hiç yapmamışsanız ve yapmak istiyorsanız Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri sizlere Raki...

Çocuklara uygun internet siteleri trend oluyor

TOBB E-ticaret Meclisi Üyesi,Cenk Çiğdemli, çocuk dostu online mağaza konseptinin dünyada yükselen trend haline gelmeye başladığını ifade ederek, “Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet kullanımının artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor. Alışverişi yapan yetişkinler olsa da, ne alınacağı konusunda karar merci çoğu zaman çocuklar ” dedi. Son yıllarda çocukların E-Ticaret sitelerine olan ilgisi hızla artıyor. Çocuklar ailelerine aldırmak istedikleri eşyaları E-Ticaret sitelerinde aratıyor, fiyat karşılaştırması yapıyor. Okulların tatil olmasıyla beraber çocukların İnternet'te ürün aratma istatistiklerinde ani bir yükseliş olduğuna işaret eden Çiğdemli, “İstedikleri karne hediyelerini İnternet'te aratıyorlar. Fiyat kıyaslaması yaparak ailelerini hangi siteden alabilecekleri konusunda yönlendiriyorlar. Yaz tatili boyunca çocuklarda İnternet  kullanımının doğal olarak artması E-Ticaret sitelerine de yansıyor” dedi. Çocuk dostu site konsepti Sadece ye...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...