Ana içeriğe atla

E-Ticaretin en hızlı şekilde büyüyebileceği 5 ülkeden biri Türkiye




DHL Uluslararası E-İhracat Konferansı’nda dünyanın yeni milyonerlerini yetiştiren sektör olan uluslararası e-ticaretin geleceği ve Türkiye’nin bu büyüyen pazardaki yeri tartışıldı. 2018’de e-ticaret gelirleri 50 milyar TL seviyesine ulaşan Türkiye’nin 2019’da yüzde 35’lik bir büyüme göstermesi bekleniyor. Türkiye, 2018-2022 yılları arasında yıllık bileşik yüzde 12 büyüme oranıyla en hızlı büyüyecek ilk 5 e-ticaret ülkesi arasında yer alıyor.

DHL Express isim sponsorluğunda, Türkiye İhracatçılar Meclisi ve Ticaret Bakanlığı desteğiyle, World E-commerce Forum tarafından düzenlenen DHL Uluslararası E-İhracat Konferansı, Türkiye İnovasyon Haftası kapsamında İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.

DHL Express Global Satış Programlarından Sorumlu Başkan Yardımcısı Leendert Van Delft, konferansta yaptığı sunumda, Statista verilerine göre 2018-2022 yılları arasında Türkiye’nin perakende E-Ticaret satışlarının yıllık bileşik yüzde 12 büyüme göstermesinin beklendiğini ve bu oranla Hindistan, Endonezya, Güney Afrika ve Meksika ile birlikte E-Ticarette en yüksek büyüme oranına sahip ilk 5 ülke arasında yer aldığını belirtti.

Sosyal medyadan online satış yüzde 93 büyüdü

Leendert Van Delft, “2018’de 50 milyar TL seviyesinde e-ticaret geliri oluşturarak başarılı bir yıl geçiren Türkiye önümüzdeki dönemde yeni başarılar için kollarını sıvamış durumda. 2019’da e-ticarette yüzde 35 büyüme bekleniyor. Dünyaya baktığımızda son 4 yılda e-ticaret sektörünün ilk milyonerlerini yetiştirmeye başladığını görüyoruz. Özellikle sosyal medya platformlarından online satışlarda yıllık yüzde 93 gibi çok ciddi bir büyüme var. E-ticarette 2019 ve sonrasının hızlı, güvenli ve mobil alışveriş etrafında şekilleneceğini söyleyebiliriz. Yeni teknolojiler, hızlı işlem tamamlama imkanları ve hızlı teslimat ihtiyacı bu gelişmeleri tetikliyor.Satın almaların çoğunluğunun online olarak gerçekleştirildiği bir dünyaya doğru ilerliyoruz. E-ticaretin potansiyelini şöyle düşünebiliriz; şu ana kadar tüm dünyada KOBİ’lerin yalnızca yüzde 17’si online satışa geçmiş durumda ve bunların çoğunluğu gelişmiş ülkelerin şirketleri. Tüm dünya bu iş modelini benimsediğinde e-ticaretin alacağı boyut gerçekten muazzam olacaktır” diye konuştu.


Haber Kaynağı: Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ödeme yönetimi nedir ?

Toplu Ürün Yönetimi Ödeme yönetiminin alt başlıklarından birisi olan bu yönetim şekli, Kullanıcıların mağazalarına ürünleri sağlayan tedarikçilere EFT ve benzeri birçok işlemi internet üzerinden tek seferde yaptığı, hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçekleşmesini sağlayan bir Nakit yönetimi ürünü olan Ödeme yönetimi, Mağaza sahiplerinin ödeme bilgilerini banka sistemlerine e-mail gibi yollarla iletebilir. İşlem sonuçları ile ilgili bilgiler anında firmaya iletilmekte ve otomatik olarak bir muhasebe açılması sağlanır. Toplu ürün yönetiminin avantajları ise; Operasyonel kolaylık yaratır. Maliyet/iş gücü tasarrufu sağlanır. Bilgiye hızlı erişim mümkün hale gelir. Tanımlanabilecek KMH veya gün içi limit sayesinde firmanın hesabında yeterli bakiye olmasa dahi ödemeler gerçekleşir. Otomatik muhasebe kaydı sağlanabilir. Çek Karnesi Kullanıcıların firma hesapları ya da kendi hesapları üzerinden yapılacak olan ödemelerini, nakit taşıma riskine girmeyerek çek karnesi ile bu ...

E-Ticarette kategori yönetimi nedir ?

Bu yazımızda kategori yönetiminin ne olduğunu, ne işe yaradığını, nerelerde gerekli olduğunu öğreneceğiz. Bir önceki yazımız olan Amazon entegrasyonu yazısına buraya  tıklayarak ulaşabilirsiniz. Hadi başlayalım. İlk olarak kategori yönetimi nedir onu öğrenelim. Kategori yönetimi perakendeciliğin süreçleri içerisinde yer alan ve gün geçtikçe süreçlerdeki yerini daha güçlü bir şekilde belirten kategori yönetimi mağazacılıkta dahil olmak üzere birçok etkenlerinde zaman geçtikçe daha fazla önem kazanmasına ve yaptığı uygulamalarda çok büyük derecede gelişmeler olmuştur ve olmaya devam etmektedir. Kategori yönetiminin asıl amacı karşıt bir tedbir olarak geliştirilmiş olsa da şuanda geldiği yeri ve konumu bunun çok ötesine geçmiştir.  Kategori Yönetiminin Süreci:  1.Kategori Tanımlama  2.Kategori Görevi  3.Kategori Değerlendirme  4.Kategori Derece Kartı  5.Kategori Stratejileri  6.Kategori Taktikleri  7.Kategori Denetimi...

Paraşüt entegrasyonu nedir ? E-Ticarette ne işimize yarar ?

Türkiye koşullarına göre geliştirilmiş Online bir web muhasebe yazılımı olan Paraşüt hakkında bilgiler vereceğiz Paraşüt nedir, nasıl çalışır bunlar hakkında yazacağız. Paraşüt sayesinde stok durumlarınızı, gelir giderlerinizi, yürürlükte olan hesaplarınızı kontrol edebilirsiniz. E-Ticaret şirketiniz için büyük bir önem teşkil etmekte olan KDV raporlarını, stoktaki ürünleriniz hakkındaki raporları, kar-zarar raporlarına Paraşüt üzerinden zaman tasarrufu yaparak hepsine tek bir tıklama ile ulaşabilirsiniz. E-Ticaret şirketinizin ön muhasebesini Şirket ortakları, mali müşavir ve E-Ticaret şirketinizin çalışanları ile Online bir şekilde hiçbir sorun yaşamadan karışıklık olmadan hep beraber yönetebilirsiniz. Eticaretek E-Ticaret ve E-İhracat sistemleri Paraşüt entegrasyonunun her E-Ticaret şirketinde bulunması gerektiğini düşünerek paketlerin içerindeki eşsiz ve ücretsiz olan özelliklerinden birisi olan Paraşüt entegrasyonunu da ücretsiz olarak vermekte. E-Ticaret şirketiniz için ke...